Wednesday, December 12, 2012
Els cercles del fred
Ens trobem al petit embassament de Borén a les Valls d'Àneu (Pallars Sobirà), i ens crida l'atenció els cercles sobre el glaç.
Fotografies: Ramon i Conxi
Preguntant pel possible motiu de formació d'aquests cercles, Tomàs Molina ens ha dit:
"Sembla que es formen en llocs amb poca corrent i que s'hi acumuli molt d'aire fred. Sembla que en aquest punts pot generar-se una rotació de l'aigua (un remolí) lenta. Mentre que l'aigua del costat segueix circul·lant, la que hi ha al remolí es manté estancada (donant voltes) al mateix lloc, i això pot fer que es vagi refredant més que l'entorn, de manera que es pot anar congelant abans que ho faci la resta del corrent. En alguns llocs més freds, fins i tot es formen discos de gel, que després baixen pel corrent del riu!" Any source
Labels:
curiositats,
fotografies,
Natura
Subscribe to:
Post Comments (Atom)












No comments:
Post a Comment